×
Meghan Markle's Name Was Edited Out Of Her Son's Birth Certificate After The Palace 'Dictated' It

Meghan Markle's Name Was Edited Out Of Her Son's Birth Certificate After The Palace 'Dictated' It

The birth certificate was edited a month after baby Archie's birth to include only Meghan's royal title as the Duchess of Sussex and omitted her first name.

The Duke and Duchess of Sussex, Prince Harry and Meghan Markle, stepped down as senior members of the royal family almost a year ago. This unprecedented move was a matter of great public discourse as the couple decided to become financially independent and stop representing the Queen. They had also just had their child, Archie, in May 2019. "This is clearly a major rift between Harry and Meghan on one part and the rest of the Royal Family on the other," the BBC had reported about the event that was christened "Megxit." The royal family spat happened in the glare of the public eye.

 



 

 

The Sun reported in January that Meghan had secretly erased her name, "Rachel Meghan" from Archie's birth certificate. The UK-based tabloid also went on to speculate that Harry must have done this to align his wife with his mother, Princess Diana, who always used her title, “Her Royal Highness The Princess of Wales.” This change was made in June of 2019, a month after baby Archie's birth. It now only mentions Meghan's royal title, "Her Royal Highness The Duchess of Sussex." The change was spotted by Lady Colin Campbell, an author who has published four books about the royal family.

 



 

 

Following this unverified report by The Sun, a spokesperson for the Duchess clarified in a statement that the name removal was not her decision. The statement read, "The change of name on public documents in 2019 was dictated by The Palace, as confirmed by documents from senior Palace officials. This was not requested by Meghan, The Duchess of Sussex nor by The Duke of Sussex. To see this UK tabloid and their carnival of so-called 'experts' chose to deceptively whip this into a calculated family 'snub' and suggest that she would oddly want to be nameless on her child's birth certificate, or any other legal document would be laughable were it not offensive. There's a lot going on in the world; let's focus on that rather than creating clickbait."

 



 

 

The blazing response to the report comes after Harry and Meghan's long battle with the British press after the latter reported one inaccurate report after another. This forced the couple to not only file lawsuits against some of the publications but also write to the tabloids letting them know that as private citizens they will not be engaging with them anymore. They even condemned the tabloids for being irresponsible and unaccountable and pulling people’s lives apart “for no good reason, other than the fact that salacious gossip boosts advertising revenue.”

 



 

 

The Sun published another article following the response from the duchess' representative claiming that it was the aides of the Sussex royals who had requested for the name change. A royal source has told the news outlet, "The birth certificate was changed by the former office of the Duke and Duchess of Sussex they had when they were working members of the royal family. It was changed to ensure consistency of the name and title of the Duchess with other private documents." It further reiterated that Buckingham Palace was not involved and that it was Kensington Palace officials.

 



 

 

"Meghan's title is HRH The Duchess of Sussex, and therefore that is what her name is," Robert Jobson, the royal editor at the Evening Standard, told Insider. He explained that changing the birth certificate was "normal practice." A royal source also stated, "These are civil documents, there is no protocol." 

 



 

Recommended for you